Proteïnedieet

LMF_160411_Sanislim-3781Gezond & Slank, letterlijk de betekenis van SaniSlim. Gewicht verliezen met het 4 fase concept van SaniSlim

DE 4 FASES VAN HET DIEET

Omdat normale voeding naast eiwitten ook koolhydraten en vetten bevat gebruikt u tijdens het 4 fasen proteïne dieet de SaniSlim proteïne voeding. Deze bevatten gemiddeld 18 tot 20 gram eiwit per product. U kunt kiezen uit vele smakelijke gerechten; shakes, pudding, repen, dranken, omelet, koekjes etc.

Het aantal gerechten per dag is van belang. U vult de SaniSlim proteïne voeding aan met bepaalde groenten, waarvan u zoveel mag eten als u wilt. Voor sommige groenten geldt een maximum gewicht wat u per dag mag nuttigen. De mate van overgewicht bepaalt de duur van de fase. Naarmate het streefgewicht nadert worden de proteïne gerechten vervangen door normale voedingsmiddelen. Als u na deze 4 fasen een gezonde eetgewoonte combineert met beweging blijft u stabiel op uw nieuwe gewicht.

Fase 1
Per dag 5 proteïnesupplementen als ontbijt, lunch, diner en 2 tussendoortjes.
Minimaal 200 gram, liefst meer, toegelaten groenten bij lunch en diner. Hiermee voorkomt u constipatie en maakt u de maaltijden leuker en completer. Drink 2 liter water per dag. Probeer de draineur eens. Het geeft het water een perzik thee smaak en helpt om vocht af te drijven.

GEEN suiker, brood, fruit, aardappelen, pasta, rijst, alcohol of frisdrank. Heeft u toch nog honger of intensief gesport? Neem dan een 6e proteïne product.

Fase 2
Per dag 4 proteïnesupplementen als ontbijt, lunch en 2 tussendoortjes. Zoveel mogelijk toegelaten groenten. Een avond maaltijd van 150 gram mager vlees, gevogelte, vis of 200 gram schaal of schelpdieren of 2 eieren.

GEEN suiker, brood, fruit, aardappelen, pasta, rijst, alcohol of frisdrank. Deze fase volgt u tot u 2 of 3 kilo boven uw streefgewicht zit.

Fase 3
Ontbijt met 2 sneden bruin brood of koolhydraatarm brood met mager beleg.
Tussendoor 1 stuk fruit
Voor de lunch en tussendoor gebruikt u een proteïne supplement.
Een avond maaltijd van 150 gram mager vlees, gevogelte, vis of 200 gram schaal of schelpdieren of 2 eieren.

U bent nu bijna op uw streefgewicht.

Fase 4
Ontbijt met 2 sneden bruin brood met mager beleg.
Lunch 2 sneden bruin brood met mager beleg en toegelaten groenten, bijvoorbeeld een salade. U mag maximaal 2 stuks fruit tussendoor en 1 proteïne supplement.
Een avond maaltijd van 150 gram mager vlees, gevogelte, vis of 200 gram schaal of schelpdieren of 2 eieren.
Bij 1 maaltijd mag u een zetmeelproduct gebruiken: 100 gram pasta, rijst aardappelen of peulvruchten.

Toegelaten Groenten onbeperkt tijdens het gehele dieet
Alle soorten sla, tuinkers, spinazie, champignons, komkommer, andijvie, radijs, augurken (zuur), bloemkool, witte kool, witlof, asperges, broccoli, chinese kool, courgette, snijbonen, zuurkool, selderij, peterselie en andere verse kruiden.

Beperkte groenten maximaal 200 gram per dag
Aubergine, prei, knolselderij, linzen, paprika, prinsessenbonen, raap, zilveruitjes, venkel, wortelen, sojascheuten, kerstomaten

Niet Toegelaten Groenten
Erwten, kervel, kikkererwten, mais, olijven, pijnboompitten, rode bieten, spruiten, uien, witte bonen.

De groenten liefst vers eten maar ingevroren of in blik is toegelaten. Groenten mogen rauw of gekookt of gestoomd of als soep worden gegeten.

Op smaak maken van de maaltijden
Extra zout maar met mate. Peper, azijn, mosterd en citroepsap.
Fijne verse kruiden, GEEN zakjes of gemengde kruiden
Maximaal 2 eetlepels olijfolie per dag
Gedroogde ui en sjalotten, gebruik look met mate.
Mager bouillonblokje

TIPS

De proteïneproducten bevatten alle noodzakelijke vitamines en mineralen. Mocht u toch denken behoefte te hebben aan iets extra’s neem dan gerust een multi vitamine tablet. Tussendoor mag ook een tomaatje of komkommer met een beetje zout worden genomen. Verstandig is ook om zeker in het begin een aantal koppen groene thee per dag  te drinken dit helpt tegen constipatie.